Na co zwrócić uwagę budując muskulaturę – 3 kluczowe czynniki

Istnieje kilka kwestii, które są nieodłączne dla zbudowania masy. Jednak dla wielu nie jest to takie proste i oczywiste. Często zakłada się, że mięśnie = dużo jedzenia. To jednak jest zbyt daleko idące uproszczenie. Należy wiedzieć co jeść oraz jak ćwiczyć, aby osiągnąć sukces.

Zacznij od odpowiedniej diety

3-cynniki-budowania-muskukaturyDużo mówi się o zbilansowanej i pełnowartościowej diecie, jednak co się kryje pod tymi hasłami? Przeważnie codzienny jadłospis ustala się w oparciu o swoje cele i styl życia. Jeśli ktoś chce utrzymać szczupłą linię to wiadomo, że spożywa wyłącznie produkty niskokaloryczne i omija tłuszcz. Natomiast osoby pragnące uzyskać odwrotny efekt muszą postawić na przyswajanie sporej ilości białka. Podstawą do budowy mięśni jest wysokiej jakości białko, które znajdziesz w twarogu, mięsie czy rybach. O tym co warto spożywać napisaliśmy osobny artykuł. Jednak na samym białku nie należy poprzestawać, organizm potrzebuje również szeregu innych składników. Mężczyźni szczególnie powinni sięgać po błonnik, ponieważ zmniejsza on możliwość występowania raka jelit. Błonnik wymiata resztki jedzenia zalegające w organizmie oraz nakłada powłokę ochronną na ścianki jelit. Znajdziecie go w warzywach, owocach oraz otrębach. Nie zapominajcie o węglowodanach, które dają sporo energii na trening. Postawcie na wszelkiego rodzaju kasze, ryż oraz płatki owsiane. Dieta powinna być dostosowana do trybu życia. To znaczy, że jeśli trenuje się to trzeba pamiętać o posiłku przed oraz po wysiłku. Organizm, który ćwiczy musi mieć dostarczane wszystkie składniki odżywcze, aby miał siłę i nie palił mięśni.

Dobra suplementacja może zdziałać cuda

Nigdy nie popieramy sięgania po nieuczciwe metody. Jednak często nie jesteście w stanie uzupełnić wszystkich substancji odżywczych z diety. Bywa, że wysiłek jest niesamowicie męczący oraz macie wiele innych obowiązków typu praca czy rodzina i nie jesteście w stanie skupić się wyłącznie na sobie. Wtedy właśnie warto sięgnąć po suplementy diety, które idealnie wspomogą uzupełnienie pewnych niedoborów. Można postawić na konkretną witaminę, czy aminokwasy. Jednak warto spojrzeć na to perspektywicznie i zadziałać bardziej kompleksowo. Jeśli macie problem z przybraniem masy w sensie mięśni, a nie tkanki tłuszczowej to zastanówcie się nad produktami wspomagającymi właśnie ten problem. O jednym z nich napisaliśmy artykuł.

Jak ćwiczyć, by zwiększyć objętość mięśni?

odpowiedni-treningOprócz tego co i w jakich ilościach spożywacie ważne jest jak trenujecie. Istnieje wiele teorii mniej lub bardziej sprawdzonych, co do jednego można mieć pewność. Chodzi głównie o to, że intensywny wysiłek typu interwał, kardio czy po prostu bieganie nie dadzą wam mięśni na miarę kulturysty. W ten sposób można zrzucić sporo tkanki tłuszczowej. Natomiast jeśli waszym celem jest wzrost masy mięśniowej to trzeba postawić na zabawę z ciężarami. Krótkie serie z dosłownie kilkoma powtórzeniami, ale za to naprawdę sporymi kilogramami doda objętości mięśniom. Ten rodzaj treningu zwiększa poziom testosteronu w organizmie. Jeśli jednak twoja suplementacja jest bardziej nastawiona na produkcje hormonu wzrostu, postaw na inny rodzaj wysiłku. W takim układzie zmniejsz obciążenie, ale zwiększ powtórzenia. Taka praca przyniesie podobne efekty, ale za nimi będzie stał inny hormon.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *