Co jeść, aby wybudować większą masę mięśniową?

jedzenie-na-maseJak wiadomo zbilansowana dieta jest kluczem do zbudowania silnych mięśni. Podstawą jest wysokiej jakości białko, stanowiące najważniejszy budulec tkanki mięśniowej. Najprostszym sposobem jest stosowanie suplementów diety, które mają w sobie skumulowane składniki najpotrzebniejsze w diecie sportowca. Jednak, aby uzyskać prawdziwą siłę i nie mieć tzw. napompowanych bicepsów, które de facto są puste w środku warto pozyskiwać wartości odżywcze z pokarmu. Dzięki takiej naturalnej suplementacji macie pewność, że wasze muskuły są siłą samą w sobie.

Przykłady produktów, które dają siłę i powodują wzrost masy mięśniowej:

  • Kurczak – chyba nikt nie myślał, że może zabraknąć go w tym zestawieniu. Nie ma się co dziwić, ponieważ to mięso jest doskonałym źródłem wysokiej jakości białka. Wpływa nie tylko na budowę mięśni, ale także na mocne kości oraz równowagę wagi. Inną zaletą kurczaka jest łatwość jego przyrządzania oraz dostępność w niemal każdym sklepie. Istnieje niezliczona lista przepisów na przygotowanie tego mięsa pod każdą postacią. Prawdopodobnie kurczak nigdy się nie znudzi.
  • Twaróg – jeśli ktoś nie je mięsa w ogóle to warto, aby sięgnął właśnie po twaróg. Oprócz tego, że jest to źródło białka to również dostarcza organizmowi wiele witamin oraz wapń. Co istotne, to fakt, że twaróg zawiera w sobie białko pod postacią kazeiny. Sama kazeina jest idealna dla budowy mięśni, gdyż spowalnia trawienie białka. Poleca się zjeść co najmniej 100 gram twarogu albo serka wiejskiego w przeciągu godziny po zakończeniu treningu.
  • Wołowina – to jedno z najchudszych mięs, które stanowi idealny budulec mięśni. Dodatkowym atutem wołowiny jest obecność wielu aminokwasów wspierających insulinę, która również wspomaga rozbudowę tkanki mięśniowej. Wołowina zawiera w sobie także szereg witamin z grupy B, a także cynku oraz żelaza.
  • Jajka – wiele osób uważa jaja za produkt dający długie i zdrowe życie. Ponoć Azjaci, którzy dożywali setki zawsze wspominali o wpływie jajek na ich długowieczność. Dla sportowców jajka są czystym białkiem i to naprawdę wysokiej jakości. W ich białku znajduje się aż dziewięć aminokwasów oraz witamina D. Innym atutem jest ich cena, w porównaniu z wołowiną stanowią niezwykle tanie źródło białka.
  • Tuńczyk oraz inne ryby – warto jeść od czasu do czasu filet z tuńczyka, chociaż niestety nie należy on do najtańszych. Ryby są niezwykle bogate w białka i co ważne posiadają niewielką ilość tłuszczu. Dlatego osoby, dla których ważne jest utrzymanie tkanki tłuszczowej na jak najniższym poziomie powinny sięgać właśnie po ryby. Ponadto świetnie wspomagają przemianę materii.
  • Owoce i warzywa – może i te produkty nie stanowią źródła czystego białka to jednak zbilansowana dieta jest kluczem do odpowiedniej rozbudowy ciała. Dzięki zieleninie organizmowi dostarcza się przeciwutleniacze, które wspomagają odporność. Zawierają w sobie szereg witamin typu C, E oraz beta-karoteny. Poza tym, aby organizm odpowiednio przyswajał białko i inne minerały potrzebne są właśnie wartości odżywcze pochodzące z warzy i owoców.

Tych sześć pozycji stanowi podstawę do budowy masy mięśniowej. Dzięki zastosowaniu tych składników można osiągnąć zaskakujące efekty. Oczywiście należy pilnować, aby dieta była zbilansowana i bogata we wszystkie składniki. Nie można zapominać o węglowodanach złożonych. Warto zwracać także uwagę na to jakiej jakości kupuje się mięso oraz inne produkty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *